Στην ενότητα αυτή, περιλαμβάνεται πλούσιο φωτογραφικό υλικό σχετικά με το Επιτάλιο και τις δραστηριότητες του Συλλόγου.

 

Πανηγύρι Αγουλινίτσης 1957

 

 

Στις 31 Αυγούστου, το ημερολόγιο γράφει «Κατάθεσις Τιμίας Ζώνης της Θεοτόκου», 1η Σεπτεμβρίου «Αρχή της Ινδίκτου».

Στα τέλη της δεκαετίας του 40 εγκαταστάθηκε η αδελφότητα στο χώρο του μοναστηριού, ο κεντρικός ναός του οποίου μέχρι τότε αποτελούσε ξωκκλήσι της ενορίας του αγίου Χαραλάμπους. Ηγουμένη και κατ' ουσίαν κτήτωρ της Μονής η Θεοπίστη Πέτσα (εξ Αιγίνης), μαζί της οι αδελφές Πρίσκιλα και Νεκταρία.

Η αναγνώριση της Μονής από την Ιερά Σύνοδο έγινε μόλις το 1961, όμως ο ορισμός της 1ης Σεπτεμβρίου ως ημέρας που θα πανηγυρίζει το μοναστήρι ορίστηκε πολύ νωρίτερα από τον Μητροπολίτη Τριφυλίας και Ολυμπίας Ανδρέα. Ο κόσμος που συρρέει την παραμονή από την περιφέρεια πολύς, οι πάγκοι των μικροπωλητών παλιότερα ξεμυάλιζαν παιδιά και μεγάλους, η διασκέδαση με τα μπουζούκια εκφυλίστηκε τα τελευταία χρόνια, μόνο η κατανάλωση της «γουρ'νοπούλας» ανθεί και θάλλει.

Στη φωτογραφία απεικονίζονται κληρικοί, παιδιά, χωροφύλακες, προσκυνητές, μια ενδυματολογική καταγραφή της εποχής εξαιρετικά ενδιαφέρουσα.

Σε πρώτο πλάνο βλέπουμε την εικόνας της Ζωοδόχου Πηγής στα χέρια του παπα-Ανδρέα Χίλιου και ενός ακόμη ιερέως κατά την λιτανεία στον περίβολο του Καθολικού της Μονής στο πανηγύρι του 1957. Ο χώρος δεν είχε ακόμη διαμορφωθεί όπως έχει σήμερα.

Διακρίνονται επίσης ο παπα-Γιάννης Κάρμης (Ανεμοχωρίου) και ο παπα-Στάθης Κολλάς, γνωστός από τις τηλεοπτικές του παρεμβάσεις, τότε εφημέριος Αλφειούσης. Στο κέντρο και στο βάθος ο τότε Μητροπολίτης Τριφυλίας & Ολυμπίας Δαμασκηνός Χατζόπουλος, μια σπουδαία μορφή της Εκκλησίας που φυλακίσθηκε νεότατος στα στρατόπεδα Νταχάου, μετέπειτα Μητροπολίτης Δημητριάδος μέχρι τις αρχές της δικτατορίας, οπότε επαύθη λόγω... κανείς δεν κατάλαβε γιατί.

Η ημέρα θα ήταν κατά πάσαν πιθανότητα εξαιρετικά ζεστή, μάρτυρας αψευδής το σκιάδιον στο κεφάλι του φιλακόλουθου πατριώτη, το σακάκι ανά χείρας, αλλά και το κλαρωτό κεφαλομάντηλο στο κεφάλι της προσκυνήτριας. Η κυρία με τον κότσο που γυρίζει την πλάτη στο φακό, ή ξέχασε το κεφαλομάντηλο στο κομμό ή τύλιξε με αυτό τους άρτους!

Τη φωτογραφία τράβηξε κατά πάσαν πιθανότητα ο Νίκος Τσιμινής, που εκείνα τα χρόνια έκανε το αγροτικό του.

Αρχείο Δημήτρη Χίλιου