Στην ενότητα αυτή, περιλαμβάνεται πλούσιο φωτογραφικό υλικό σχετικά με το Επιτάλιο και τις δραστηριότητες του Συλλόγου.

 

Οδογέφυρα ποταμού Αλφειού 2/1961

 

 

"Όλη η βουλή των προεστών", αποφάσισε να επισκεφθεί τη νέα γέφυρα του Αλφειού και να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι την πρόοδο του έργου και την απαρέγκλιτη τήρηση των τεχνικών προδιαγραφών. Χειμωνιάτικο πρωϊνό (Κυριακή μετά την εκκλησία), όλοι με τα παλτά τους και ο μακαρίτης ο Ζέντος με τη μαγκούρα του (όταν ο μπαρμπα-Νιόνιος ήταν πρόεδρος της κοινότητος, στη δεκαετία του 20, προκειμένου να πατάξει τη γραφειοκρατία έβγαινε στην αγορά με τη σφραγίδα στην τσέπη)! Ο Αντωνάκης Αντωνόπουλος είχε εργαστεί οδηγός στη ΜΟΜΑ και μάλλον, για τη "μετακίνηση" θα εστριμώχτηκαν όλοι μαζί σε ένα από εκείνα τα θηριώδη φορτηγά Skoda με την κοφτή μουτσούνα και τη μεγάλη καμπίνα! Είναι δε προεστοί (από αριστέρα) οι: Νιόνιος Ηλιόπουλος (Ζέντος), Οδυσσέας Αντωνόπουλος, Χρήστος Αποστολόπουλος (Θεουλάκης), Νίκος Κουνέλης, Γιώργος Ηλιόπουλος, Γιάννης Τζωρτζίνης, Γιάννος Πουλόπουλος, Αντώνης Αντωνόπουλος, η κομψή κα Ηλέκτρα Λαμπρούλια με τον Αντώνη και τελευταίος ο μπαρμπα-Αντρέας ο Γκιόκας. Εν έτει σωτηρίω 1961, μηνός Φεβρουαρίου 1η.

Αρχείο Βάσου Πουλόπουλου

Και μερικά τεχνικά στοιχεία:

Η οδική γέφυρα του Αλφειού στο Επιτάλιο, ένα από τα μεγάλα τεχνικά έργα της εποχής (1959-1961), κατασκευάστηκε από την ΕΔΟΚ ΑΕ σε μελέτη του (μετέπειτα καθηγητού μου στο Ε.Μ.Π.) Θ.Π.ΤΑΣΙΟΥ που ήταν και Σύμβουλος επίβλεψης της κατασκευής. Εργοταξιάρχης του έργου ήταν ο Ν.Χιώνης και Εργοδηγός ο Χρ. Ρίζος. Η γέφυρα έχει 10 ανοίγματα των 40m με ολικό μήκος 400m και ο φορέας της αποτελείται από προεντεταμένα αμφιπροέχοντα δοκάρια. Η γέφυρα που είναι ταυτόγχρονα και υδατογέφυρα θεμελιώθηκε με τα βάθρα της πάνω σε πασσάλους διαμέτρου 1,50m που εμπήχτηκαν μέχρι βάθους 30m στην κοίτη του ποταμού. Με την οδική γέφυρα του Αλφειού ο δυτικός οδικός άξονας της Πελοποννήσου απέκτησε συνέχεια και είχε θετικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη της τ. επαρχίας Ολυμπίας και όχι μόνο.

Σταύρος Φωτόπουλος